Kilometer: 4 mijl RT

Hoogste stijging: 1000ft/5100ft

Kaart: Green Trails Mount Shuksan No. 14

Favoriete eetgelegenheden na de wandeling: North Fork Brewery, Chair 9, Boundary Bay, Fiamma Burger, La Fiamma Wood Fire Pizza, of gewoon Pack A Cooler. U kunt meer informatie over deze plaatsen in mijn Must Hike Must Eat Eating Out Guide.

Zoek naar de huidige omstandigheden en zoals altijd, de praktijk Leave No Trace. Pretty Please.

Mijn Hike:

2/14/2016 Dit was mijn tweede poging op Artist Point en de tweede keer zonder de iconische uitzichten. Het was hoe dan ook een prachtige dag! We gingen om 9:30 uur omhoog en volgden het geprepareerde pad tot we bij het bord “entering backcountry” kwamen. We wisten dat er een hoge lawinewaarschuwing was, dus we gingen niet verder dan we zelf comfortabel vonden.

Artist Point Snowshoe Mount Baker ski resort North Cascades Must Hike Must Eat

Van hieruit namen we lange, steile bochten tot waar het eerst afvlakt, waarbij we verschillende andere groepen opmerkten, waaronder een paar padvinders die een insigne verdienden met sneeuwkamperen. De poeder was diep, maar er was een pad dat we tot hier konden volgen.

Van hieruit gingen we om beurten over de besneeuwde weg, want het weekend had nog een paar meter sneeuw gebracht en wij waren de eersten die boven waren. Met een aantal stops om de bochten in de weg te overdenken, kwamen we uiteindelijk bij de parkeerplaats bij Artist Point. Hier besloten we te stoppen voor de lunch in plaats van de steile bergkamwandeling naar Huntoon Point te trotseren, hoewel verschillende andere mensen die niet bij ons waren, in verschillende richtingen verder gingen.

Het was nog vroeg, dus we wandelden onze weg naar beneden, verlieten het geprepareerde gebied eerder en liepen dichter naar de vallei met uitzicht op de rivier. Tegen 12:30 waren we terug bij de auto, en we waren het er allemaal over eens dat het zelfs zonder de blauwe lucht een leuk uitje was.

Deze diavoorstelling vereist JavaScript.

Richtingen: Rijd SR 542 (Mount Baker Highway) tot het einde van de weg (55 mijl en het Mt.Baker Ski Resort). Bij het binnenrijden van het resort neemt u de eerste afslag rechts en rijdt u om naar de grote parkeerplaats achter het resort. U ziet een set van badkamers aan het einde. Het pad begint aan de linkerkant.

Voor meer sneeuwschoenen in de Pacific Northwest, klik HIER.

Dank u zo veel voor het stoppen door Must Hike Must Eat!

Als je wat gezond eten inspiratie nodig begint hier:..

Recepten Index

Nodige suggesties voor uit eten wanneer vrienden willen stoppen na een wandeling? Ik heb een Pacific Northwest Eating Guide hier.

Wil je weten waar Must Hike Must Eat het laatst is geweest? Bekijk de laatste trip reports:

Latest Trip Reports

Ontdek wat er buiten de blog om gebeurd is: